بهترین غذای سگ های مبتلا به بیماری کبد و رژیم غذایی مناسب آن ها

تاریخ، ساعت: 24 فروردین 1403, 11:09

 

غذا برای سگ هایی که مشکل کبدی دارند
متاسفانه نارسایی حاد کبد منجر به از دست دادن ناگهانی عملکرد کبد می‌ شود که سگ دچار به مشکلات و بیماری کبد خواهد شد. حال با تشخیص این بیماری، یکی از روش‌ های درمانی که به روند درمان و بهبود این بیماری کمک شایانی می‌ کند رژیم غذایی مناسب با بیماری کبد برای این دسته از سگ هایی که به این مشکل دچار شده اند، می باشد. وجود یک رژیم غذایی مناسب باعث افزایش طول عمر این حیوانات و هم چنین افزایش کیفیت زندگی آن ها خواهد شد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مناسب برای این حیوانات حتی تاثیر بیشتری از دارو های درمانی بر روی آن ها داشته است. اکثر افرادی که سگشان دچار این بیماری شده است، بیان کرده اند که بهترین نتایج درمان و بهبود بیماری حیوانشان را در تغذیه مناسب، رژیم تازه و مقوی که چه در خانه پخته اند و چه به صورت آماده خریداری کرده‌ اند، مشاهده کردند. به طور معمول در رژیم این حیوانات باید از مواد غذایی استفاده شود که پروتئین کم و چربی مفید بیشتری داشته باشد. چربی‌ های مفید در دسته مواد مغذی قرار دارند که باید به میزان لازم و استاندارد برای سگ ها به ویژه سگ هایی که دچار بیماری کبد شده‌ اند، وجود داشته باشد. چربی های مفید به عملکرد و بهبود کبد حیوان کمک شایانی می‌ کنند.

رژیم غذایی برای سگ های مبتلا به بیماری کبد
متاسفانه یکی از بیماری های رایج در اکثر نژاد های سگ بیماری کبد می باشد که این بیماری از بیماری‌ های جدی و مهم است. با مشاهده نشانه‌ های این بیماری در پت خود، بهتر است که سگ را برای معاینات و بررسی بیشتر به کلینیک های دامپزشکی ببرید. به طور معمول دامپزشکان بعد از معاینات لازم، دارو های درمانی را تجویز خواهند کرد. هم چنین در کنار آن رژیم غذایی پت را نیز تغییر خواهند داد. رژیم غذایی سگی که مبتلا به بیماری کبد شده است، نسبت به یک سگ معمولی متفاوت تر می باشد. بیان شده است که یک رژیم غذایی مناسب با بیماری کبد برای سگ ها روند بهبود بیماری را به طرز چشمگیری بالا می‌ برد. به همین دلیل این که چه مواد غذایی باید در رژیم سگ های مبتلا به این بیماری شده اند، قرار داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور معمول در رژیم غذایی این دسته از سگ ها از مواد غذایی مانند: تخم مرغ، ماهی، مرغ، چربی های امگا 3 مانند روغن ماهی به کار برده استفاده می‌ شود.

رژیم خام برای سگ های مبتلا به این بیماری
به طور معمول رژیم غذایی حیوانات به دو دسته رژیم خام خواری و رژیم پخته تقسیم می‌ شود. برخی از افراد رژیم خام خواری را برای سگ خود انتخاب کرده اند. حال اگر سگ رژیم خام خواری دارد و مبتلا به بیماری کبد شده است، باید برای تغییر رژیم غذایی با دامپزشک مشورت شود. اگر سگ شما مبتلا به این بیماری شده است به هیچ عنوان با توجه به تشخیص خود رژیم غذایی او را تغییر ندهید. دامپزشک باید در ابتدا آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهد و سپس با توجه به شدت بیماری و برخی از عوامل دیگر، رژیم غذایی حیوان را تغییر دهد. در نهایت دامپزشک یک رژیم خام خواری جدید با مواد غذایی مفید را برای سگ شما تجویز خواهد کرد.

رژیم جامع برای این سگ ها
از آن جایی که بیماری کبد در بین سگ ها رایج و متداول شده است. به همین دلیل برخی از دامپزشکان با تحقیقات و آزمایشات بسیار زیادی که انجام داده‌ اند، چندین رژیم جامع را برای سگ هایی که مبتلا به این بیماری شده اند، تهیه کرده اند. این رژیم های جامع بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند. البته باید افزود که میزان استفاده از مواد غذایی که در این رژیم های جامع قرار داده شده است، به عواملی مانند شدت بیماری، نژاد، سن، میزان فعالیت سگ و برخی از موارد دیگر بستگی دارد.

غذای خانگی برای سگ های مبتلا به بیماری کبد
اگر در سگ خود نشانه هایی از بیماری کبد را مشاهده کردید و او را به دامپزشکی بردید و دامپزشک تشخیص بیماری کبد در حیوان خانگی را به شما داده باشد. بهتر است که بدانید باید نسبت به قبل بیشتر مراقب حیوان دوست داشتنی خود باشید و از غذا های تازه و مکمل هایی که باعث بهبود سریع‌ تر بیماری حیوان می‌ شود، استفاده کنید. به طور معمول دامپزشکان به تجویز یک رژیم غذایی مناسب برای سگ نسبت به شدت بیماری خواهند پرداخت. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید در منزل با استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه به تهیه غذای خانگی برای سگتان که مبتلا به این بیمار شده بپردازید. پیشنهاد ما این است که برای طرز تهیه این غذا های خانگی مخصوص سگ‌ ها به اینترنت مراجعه نمایید. در اینترنت طرز تهیه غذا های زیادی که مخصوص برای سگ‌ های مبتلا به کبد هستند، برای کاربران و علاقه مندان قرار داده شده است.

بهترین غذا برای سگ های مبتلا به بیماری کبد
غذا های خوب و مفید و غذاهای مخصوص سگ های مبتلا به بیماری کبد عبارتند از:

تخم مرغ
ماهی
مرغ
چربی های امگا 3 (روغن دانه کتان و روغن ماهی)
سبزیجات چلیپایی
این مواد غذایی به عنوان بهترین و مفید ترین غذاهای مخصوص سگ های مبتلا به بیماری کبد شناخته شده‌ اند. البته باید افزود که میزان استفاده از این غذا ها هم به باید به مقدار مناسب باشد.

غذاهایی که باید برای سگ های مبتلا به بیماری کبد اجتناب شود
زمانی که افراد متوجه می‌ شوند دوست وفادارشان مبتلا به بیماری کبد شده است، می‌ خواهند بدانند که چه رژیم غذایی را باید برای آن ها در نظر بگیرند و از چه غذا هایی باید اجتناب کنند! در قسمت های قبل در مورد مواد غذایی که برای سگ ها در این دوره از بیماری بسیار مفید هستند صحبت کردیم. حال به مواد غذایی که باید از استفاده از آن ها برای سگ هایی که مبتلا به بیماری کبد شده اند، اجتناب کرد، خواهیم پرداخت. در این باره باید بگوییم که از مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند، مانند گوشت گوساله، گاو و … باید پرهیز کرد. به دلیل این که سگ هایی که مبتلا به بیماری کبد هستند باید پروتئین خیلی کم و محدودی را دریافت کنند. از آن جایی که این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند برای این دسته از سگ ها بسیار مضر و خطرناک می باشند. هم چنین باید افزود برخی از ماهی هایی که حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات خاص مانند پورین ها و بعضی از اسیدهای آمینه هستند نیز باید پرهیز کرد، چرا که می توانند برای سگ های مبتلا به بیماری کبد مضر باشند.

غذاهای کم پروتئین برای سگ های مبتلا به بیماری کبد
همان طور که در قسمت های قبل بیان کردیم سگ هایی که مبتلا به بیماری کبد شده‌ اند، نباید از غذا های پروتئین دار مانند بیشتر فرآورده های گوشتی استفاده کنند. غذا هایی که سرشار از پروتئین هستند، برای این دسته از سگ ها بسیار خطرناک و مضر است. سگ هایی که مبتلا به این بیماری شده اند، باید از غذا های با پروتئین کم حدود 20 الی 15 درصدی DM تغذیه کنند. هم چنین گاهی اوقات بنا به شدت بیماری دامپزشکان صلاح می دانند تا از غذا های خیلی کم پروتئین در رژیم حیوان استفاده کنند. به این گونه که در رژیم حیوان به طور کلی پروتئین حدود 10 درصد DM وجود دارد. شما می توانید از مواد غذایی مانند تخم مرغ، برخی از انواع ماهی ها، مرغ بدون پوست و استخوان استفاده کنید.

غذاهای سالم برای سگ های مبتلا به بیماری کبد
زمانی که از سگ دچار بیماری کبد شده است، به دلیل این که روند درمان سریع تر انجام شود و هم چنین مشکلات دیگری برای حیوان به وجود نیاید، رژیم غذایی سگ در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سگ شما دچار این بیماری شده، بهتر است از غذا های سالم مانند: مرغ بدون استخوان و پوست، برخی از انواع ماهی‌ ها، تخم‌ مرغ، برخی از میوه ها و سبزیجات چلیپایی را در رژیم غذایی سگ به مقدار متعادل اضافه کنید. این مواد غذایی به روند بهبود بیماری کمک شایانی خواهند کرد.

طعم طبیعت برای سگ هایی که دچار این بیماری شده اند
برای سگ خود می‌ توانید غذا های طبیعی را به صورت آب پز تهیه کنید. از غذا های طبیعی که سرشار از مواد مغذی هستند و به بهبود بیماری پت کمک می کنند و هم چنین تمام نیاز های بدن پت را تامین می کنند، می توان به ماهی کاد، ماهی آزاد، مرغ و تخم مرغ اشاره کرد.

سوالات متداول
چه مواد غذایی برای سگ های مبتلا به بیماری کبد مفید هستند؟
ماهی آزاد، ماهی کاد، مرغ تخم، مرغ، سبزیجاتی مانند جوانه بروکسل، کلم پیچ کلم، بروکلی، برخی از میوه‌ ها مانند توت برای سگ های مبتلا به بیماری کبد مفید هستند.

چرا امگا 3 و امگا 6 در لیست غذاهای مخصوص سگ های مبتلا به بیماری کبد قرار گرفته اند؟
امگا 6 و امگا 3 به دلیل محافظت از کبد و کاهش التهاب در کبد در رژیم غذایی حیوان افزوده می شوند.

چه مواد غذایی برای سگ های مبتلا به بیماری کبد مضر هستند؟
مواد غذایی همانند فراورده های گوشتی مانند گوشت گوساله، گوشت گاو و برخی از ماهی ها که سرشار از پروتئین هستند، برای این دسته از سگ ها که مبتلا به بیماری کبد شده اند، مضر می باشند.

افراد چگونه می توانند اقدام به تهیه غذاهای مخصوص سگ های مبتلا به بیماری کبد کنند؟
افراد برای تهیه غذای مخصوص برای سگشان که مبتلا به بیماری کبد شده است، باید حتماً با دامپزشک مشورت نمایند. دامپزشک بعد از بررسی‌ های لازم به تجویز یک رژیم غذایی مناسب اقدام می نماید.


ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود


تمامی حقوق برای RamNews محفوظ است | طراحی و اجرا : kanotek
بستن