انگل تراپی در حیوانات خانگی چه اهمیتی دارد ؟

تاریخ، ساعت: 18 فروردین 1403, 14:38

جونده یاب

 

انگل تراپی چیست ؟
انگل تراپی در حیوانات به دو منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های انگلی و یا درمان بیماری های انگلی‌ انجام میشود. وجود انگل چگونه تشخیص داده میشود؟ با توجه به علایم حیوان مانند خارش و حساسیت و بی اشتهایی و مدفوع نامناسب و وجود و مشاهده کرم در مدفوع سریعا باید به دامپزشک مراجعه کرد.

اهمیت انگل تراپی حیوانات
به سبب خطرات جدی احتمال انتقال انگل های حیوانی به انسانها و بروز بیماری های مشترک و بهداشت عمومی انگل تراپی حیوانات حتما باید تحت نظر دامپزشک و به صورت کامل انجام شود، باید دقت کنید که از انگل تراپی حیوانات در خانه و مصرف ضد انگل های انسانی مانند ممندازول اجتناب شود.
همچنین ازمصرف خودسرانه ضد انگل ها برای حیوانات امتناع نمایید.



انگل ها به 2 دسته تقسیم می شوند و درمان هر دو را انگل تراپی می گویند :

انگلهای داخلی مثل انگل های روده

علائم : اسهال یا یبوست و استفراغ – خون همراه مدفوع دمای پایین بدن
مراقبت ها : به هیچ عنوان غذا های غیر بسته بندی و برند های غیر معتبر
همین طور به جونده ها یونجه هایی که مخصوص دام است ندهید

انگل خارجی مثل کک کنه ساس جرب

علائم : به غیر از جرب بقیه به صورت فیزیکی روی بدن قابل مشاهده اند
مراقبت ها : به هیچ عنوان جوندگان نا بالغ را از خانه بیرون نبرید
حتی روی تراس یا پشت بام و ….


 


هنگامی که حیوان شما دچار انگلها می شود بعد از بررسی موضوع و تشخیص آن نیاز به درمان دارد . انگل تراپی در واقع دفع انگل ها از بدن حیوان می باشد که در صورت نگهداری حیوان در محیط تمیز و تغذیه ی حیوان با غذا های بسته بندی و مناسب به هیچ عنوان نیاز به درمان نیست . 
همان طور که می دانید جونده ها واکسن ندارند در مورد مسئله انگل تراپی باید براتون یک توضیح کوتاه بدهم انگل تراپی برای سگ ها واجب است به دلیل آنکه به بیرون از خانه می روند و غدا های گوشتی می خورند در واقع گوشت خواران نیاز به قرض ضدانگل دارند حال به سراغ جونده ها می رویم شما خرگوش یا خوکچه هندی و یا همستری دارید .

این جونده را از مجموعه ای معتبر خریدرای کرده اید و مطمئن هستید که انگل خارجی ( کک , کنه , ساس و … ) ندارد این جونده داخل خانه ی شماست و طبیعی است خانه ی شما نیز انگل خارجی ندارد پس این جونده انگل خارجی نخواهد گرفت شما به جونده ی خود غذا های خشک خارجی می دهید در نتیجه تخم انگل داخلی ( کرم روده و …. ) نیز نخواهد گرفت.



ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود


تمامی حقوق برای RamNews محفوظ است | طراحی و اجرا : kanotek
بستن