آیا لازم است به هنگام سفر حیوان خانگی مان را با خودمان ببریم؟

تاریخ، ساعت: 7 مهر 1403, 15:58

رام نیوز

 


این روزها سفر به همراه حیوان خانگی اتفاق عجیبی نیست و حتی رایج هم هست. بودن حیوان خانگی می تواند منجر به محکم تر شدن ارتباط شما، جستجو و پیدا کردن فضاهایی متناسب با حیوان خانگی تان، برقراری ارتباطات جدید با افرادی که سرپرست حیوان خانگی هستند و بالاتر از همه تقویت سلامت روان شما و حیوان خانگی تان می گردد. 

اما آیا فقط صرف اینکه شما امکان سفر رفتن با حیوان خانگی تان را دارید می تواند دلیل کافی برای به همراه داشتن او در سفر باشد؟ 
ارین اسکلند، مشاور بهداشت و رفتار حیوانات عنوان می کند: "بعضی از افراد فقط می خواهند حیوان خانگی خود را همراه خود داشته باشند، اما به تمام سناریوها فکر نمی کنند که ممکن است حیوان خانگی خود را در مکانی ناآشنا تنها بگذارند یا آنها را در معرض فعالیت ها یا شرایطی قرار دهند که ایمن نیست یا از آن لذت نمی برند." 

در نظر بگیرید که آوردن حیوان خانگی در سفر چگونه بر این تجربه تأثیر می گذارد و اینکه آیا مزیت آن برای شما یا حیوان خانگی تان بیشتر است یا چالش آن!

دکتر گرانت لیتل دامپزشک در این زمینه عنوان می کند: "شخصاً به شدت مخالف این کار هستم. این که بتوانید حیوانات خانگی را با خود ببرید مشغله و استرس زیادی به همراه دارد. زمانی که مثلاً با سفرهای بین‌المللی سروکار دارید، به‌ دلیل کاغذبازی‌ها و زمان‌بندی‌ها، واکسن و آزمایش و غیره که باید انجام شود، به طور قابل‌توجهی پیچیده‌تر و گاهی تقریباً غیرممکن می‌شود! و اگر بخواهید آن را خیلی سریع انجام دهید، دچار اشتباه می شوید و با مشکلاتی مواجه خواهید شد." 

دکتر در ادامه خاطرنشان می سازد: "اینکه مداوم باید از حیوانتان مراقبت کنید و هوش و حواس خود را به او بسپرید و از او مراقبت کنید تا مبادا بودن در محیط جدید در او ایجاد استرس و ترس کند. و یا اصلا هتل و محل اقامت شما با حضور پت شما مخالفتی دارد یا خیر! تمامی این موضوعات می تواند فکر شما را به خود مشغول کند." 

یکی دیگر از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است طول مدت سفر و شیوۀ حمل و نقل شماست. 

دکتر والتر – دامپزشک و کارشناس بیمۀ حیوانات خانگی – با تأکید بر این نکته که سفر می تواند احتمال خطر ابتلا به بیماری های عفونی در حیوانات را بیشتر کند گفت : "سفرهای کوتاه و با ماشین شخصی می تواند برای حیوان قابل تحمل تر و بهتر از سفرهای طولانی چندین ساعته با هواپیما باشد." 

دکتر والتر در ادامه اذعان می دارد:"همۀ حیوانات نمی توانند استرس سفر را تحمل کنند. برخی دیگر در نتیجۀ استرس و اضطراب دچار تهوع ناشی از تکان خوردن های وسیلۀ نقلیه می گردند. از دیگر اتفاقات احتمالی می تواند زخمی شدن یا آسیب دیدگی آنها در طول سفر و یا حتی گم شدن در جاهای ناآشنا در حین سفر باشد." 

آشنایی کامل با خلق و خوی حیوانتان این که از گشت و گذار و بودن در فضاهای غریب لذت می برد و او را خشنود می سازد یا اینکه برعکس او را مضطرب می سازد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

و در پایان، به همراه بردن حیوان خانگی در سفر تا حدود زیادی به خلق و خوی خود حیوان و شرایط کلی سفر بستگی دارد و تصمیم شما مبنی بر همراهی حیوانتان بایستی با در نظر گرفتن ایمنی حیوان، سلامت و راحتی او در سفر باشد.  



ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود


تمامی حقوق برای RamNews محفوظ است | طراحی و اجرا : kanotek
بستن