علت خودآرایی بیش از حد در گربه ها

تاریخ، ساعت: 31 مرداد 1403, 15:42

رام نیوز

 

گربه‌ها به خودآرایی‌های زیاد شهرت دارند که گاهی اوقات هم می توان گفت در مراقبت‌های سخت‌گیرانه خود زیاده روی می کنند. برای صاحبان گربه غیرمعمول نیست که از پیدا کردن یک نقطه طاسی در نزدیکی شکم یا زیر بغل گربه نگران شوند و از دامپزشک خود در مورد مراقبت بیش از حد راهنمایی بخواهند. 

دکتر Karen Sueda، دامپزشک و متخصص رفتارشناسی از بیمارستان حیوانات VCA West Los Angeles Animal Hospital، می‌گوید: "برخلاف تصور رایج، لیسیدن کل تکه‌های خز معمولاً به مشکلات رفتاری در گربه‌ ها مربوط نمی‌شود. بلکه می توان گفت معمولاً نشانه ای از یک بیماری زمینه ای مانند انگل یا حساسیت غذایی است." 


علل رایج : انگل و حساسیت غذایی 
ریزش موی قابل توجه در یک نقطه ممکن است نشان دهنده یک انگل خارجی - به ویژه کنه یا کک - یا یک عفونت قارچی مانند کرم حلقوی باشد. پس از آزمایش خراش های پوستی یا نمونه خون، دامپزشک معمولاً می تواند علت را تأیید کرده و بیماری تشخیص داده شده را با داروی مناسب درمان کند. اگر آلرژی غذایی تشخیص داده شد، مشکل را می توان با تنظیم رژیم غذایی، مانند رژیم غذایی ضد آلرژی که توسط دامپزشک تجویز می گردد، برطرف کرد. در برخی موارد، ممکن است در آزمایشات به عاملی نظیر درد ناشی از یک مشکل داخلی – از جمله سنگ کلیه – دست پیدا کرد.


بیمه سلامت گربه می تواند هزینۀ درمان را پوشش دهد
اگر یکی از علل بیماری باعث شود گربه شما بیش از حد لیس بزند و این کار منجر به ریزش مو گردد، هزینه های بالای دامپزشکی و دارویی احتمالی را خواهید داشت. بیمه درمانی گربه می تواند به شما کمک کند تا جبران هزینه ها را کنید و اکثر هزینه های مربوط به مراقبت های پزشکی گربه خود را پوشش دهید.
بنابراین ارائه دهندگان بیمه حیوانات خانگی با کیفیت بالا را در منطقه خود پیدا کنید. 


استرس یکی دیگر از عوامل مؤثر است 
چنانچه تشخیص دامپزشک وجود یک عامل بیماری و خارجی ست مرحلۀ بعدی که باید به آن بیاندیشید وجود یک عامل استرس زا در محیط زندگی گربه است – عاملی مثل آوردن یک حیوان خانگی جدید، به دنیا آمدن بچه یا حضور فردی جدید در محیط زندگی گربه. 
دکتر Sueda اظهار می دارد: "لیس زدن موهای بدن گربه درست همانند این است که ما انسان ها با موهایمان بازی می کنیم که معمولاً وقتی عصبی می شویم این رفتار از ما بیشتر سر می زند. اصلاح رفتار و آموزش می تواند سطح استرس گربه را کاهش دهد." 

در مورد حضور یک حیوان جدید در خانه، صاحبان می توانند به گربه ای که استرس دارد بیشتر توجه کنند یا یک فضای خصوصی به دور از تازه وارد تخصیص دهند. صرف نظر از اهمیت علت و عامل، ریزش مو و آرایش بیش از حد سرنخ هایی هستند که نشان می دهد مشکلی وجود دارد، بنابراین باید هر چه زودتر با دامپزشک خود مشورت کنید. 



ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود


تمامی حقوق برای RamNews محفوظ است | طراحی و اجرا : kanotek
بستن