حیواناتی که نگهداری از آنها غیرقانونی است

تاریخ، ساعت: 16 آبان 1402, 08:20

در بسیاری از فرهنگ‌ها، حیوانات خانگی به‌عنوان عضوی از خانواده به شمار می‌روند و حتی در برخی موارد جایگزین فرزند می‌شوند. سگ‌ها، گربه‌ها و ماهی‌ها در سه جایگاه برتر محبوب‌ترین حیوانات خانگی قرار دارند، در مقابل نگهداری از برخی حیوانات در برخی نقاط ایالات متحده شدیدا ممنوع است.


مارها

حداقل ۳ هزار گونه در دنیای این خزندگان مسحورکننده وجود دارد که بسیاری از مردم را به خود علاقه‌مند کرده است. در برخی از نقاط جهان نگهداری از انواع بی‌خطر آن‌ها قانونی است اما در مقابل چند ایالت در آمریکا داشتن این حیوانات در خانه را غیرقانونی اعلام کرده است.

خوک‌ها

نگهداری از خوک‌ به‌عنوان حیوان خانگی هر چند غیر معمول، طرفداران خاص خود را دارد. به خصوص انواع مینیاتوری آن بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما بخاطر احتمال رفتار تهاجمی و ابتلا به هاری توسط بسیاری از شهرداری‌های آمریکا از جمله نیویورک به‌عنوان حیوان خانگی ممنوع شده‌اند.

لاکپشت‌های کوچک

این موجودات دوست داشتنی و به ظاهر بی‌خطر می‌توانند باعث انتشار باکتری خطرناک سالمونلا شوند. به همین دلیل از سال ۱۹۷۵ نگهداری از آن‌ها به‌عنوان حیوان خانگی در سراسر ایالات‌های آمریکا ممنوع شده است.

گربه چائوسی

نگهداری از این نژاد فعال و پر جنب و جوش در حداقل در ۱۹ ایالت آمریکا ممنوع است. این گربه دورگه در اصل با پیوند میان گربه جنگلی و گربه خانگی به وجود آمد و از لحاظ اندازه دو برابر بزرگتر از یک گربه‌ خانگی معمولی است. همچنین بسیاری از آن‌ها دچار آلرژی به گلوتن می‌شوند که هزینه‌ی غذا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

شوگر گلایدر

این موجودات کوچک و بازیگوش، اخیرا به‌خاطر رفتار و ظاهر خاص خود بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما داشتن آن‌ها در بسیاری از ایالت‌ها از جمله آلاسکا، کالیفرنیا، هاوایی و پنسیلوانیا غیرقانونی است. شوگر گلایدرها شبگرد بوده و خواهان محیطی تاریک در طول روز هستند، همچنین تامین رژیم غذایی کامل و پیدا کردن دامپزشکی که حاضر به معاینه آ‌ن‌ها باشد می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

میمون‌ها

نگهداری از میمون‌ها نیز در ۱۹ ایالت از جمله کالیفرنیا، کلرادو، کنتیکت، جورجیا، کنتاکی و… غیرقانونی است. حتی برخی از ایالت‌ها مانند فلوریدا از صاحبان میمون‌ها می‌خواهند تا در یک آزمون صلاحیت سنجی شرکت کنند. این موجودات ناقل بیماری‌های مشترک زیادی با انسان‌‌ها بوده و اغلب فقط با صاحبان خود رابطه خوبی دارند و بقیه را به چشم دشمن می‌بینند.

جوجه تیغی‌ها

جوجه تیغی‌ها به‌خاطر اندازه کوچک برای برخی یک حیوان خانگی جیبی عالی به شمار می‌روند اما نگهداری از آن‌ها در بسیاری از ایالت‌ها از جمله کالیفرنیا، هاوایی، جورجیا و پنسیلوانیا غیرقانونی است. این موجودات شب زنده‌دار خیلی زود مضطرب شده و اغلب ناقل بیماری تب برفکی هستند.


مطالب مشابه


ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود

تمامی حقوق برای RamNews محفوظ است | طراحی و اجرا : kanotek
بستن